• BIST 9722.09
  • Altın 2428.571
  • Dolar 32.5199
  • Euro 34.8
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C
  • İzmir 21 °C

"ALO 170" 12 milyon kez çaldı

"ALO 170" 12 milyon kez çaldı
Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi "ALO 170"e geçen yıl toplam 12 milyon 168 bin 958 çağrı geldi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi "ALO 170"e geçen yıl 12 milyon 168 bin 958 çağrı yapıldı. Kayıt dışı istihdam, eksik prim yatırma ve anlaşmalı boşanma şikayetlerinin yoğun olarak yapıldığı çağrıların yüzde 90'ı çözümle sonuçlandırıldı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca 15 Kasım 2010'da hizmete açılan "ALO 170" hattı, Bakanlığın yanı sıra SGK ve İŞKUR gibi bağlı kurum hizmetlerine ilişkin çağrıların tek bir merkezden yanıtlanmasını sağlıyor.

Bakanlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara, Karaman, Şanlıurfa, Sivas ve Kütahya'daki çağrı merkezlerinde 620 çalışan ile 7 gün 24 saat hizmet veren hata geçen yıl 12 milyon 168 bin 958 çağrı geldi.

Hatta bekletilen vatandaşlara geri dönüş yapıldı

Kayıt dışı istihdam, eksik prim yatırma ve anlaşmalı boşanma şikayetlerinin yoğun olarak yapıldığı "ALO 170" hattına, işsizlik sigortası, prim borcu ve emeklilik süresi konularında sorular yöneltildi.

Çağrı merkezine geçen yıl gelen çağrıların yüzde 90'ı ilk kontakta çözüme kavuşturuldu. ALO 170 hattına yönelik vatandaş memnuniyeti yüzde 82 oranında gerçekleşti. 180 saniye hatta bekletilen ve bu süre içinde talebine cevap verilemeyen vatandaşlara yapılan geri dönüş kapsamında 600 bin 312 dakika dış arama yapıldı.

Hattın hizmetleri kapsamında geçen yıl uzman psikologlarca 9 bin 5 çalışana mobbing (psikolojik yıldırma) desteği sağladı.

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim