• BIST 9693.46
  • Altın 2496.161
  • Dolar 32.4971
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 13 °C
  • Ankara 13 °C
  • İzmir 16 °C

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı
Sivas'ta tek numara ile acil yardım talebinin daha hızlı ve sağlıklı yürütülmesi amacıyla 2 yıl önce temeli atılan 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet...

Sivas'ta tek numara ile acil yardım talebinin daha hızlı ve sağlıklı yürütülmesi amacıyla 2 yıl önce temeli atılan 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet vermeye başladı.

Vali Alim Barut, Çağrı Merkezini gezerek yetkililerden bilgi aldı. 110 İtfaiye, 112 ve 132 Sağlık, 122 AFAD, 156 Jandarma, 155 Emniyet, 177 Orman gibi acil telefon çağrıları tek merkezde toplanmış oldu. Acil Çağrı Merkezinin elektronik aksamı da ASELSAN tarafından tasarlandı.

Vali Alim Barut ve beraberindekiler, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü İl Koordinasyon toplantısı için geldikleri merkezi inceleyerek bilgi aldı. Vali Alim Barut toplantı öncesi yaptığı konuşmada, 30 ilde uygulanan projede ikinci genişlemede Sivas'ın yer aldığını belirterek, "Aslında bu 81 vilayette uygulanması gereken, yayılması gereken ve Avrupa Birliği Müktesebatı içinde meşhur 36 fasıl içinde bulunan bir proje." dedi.

112 Çağrı Merkezi'nin 11 Ağustos 2015 tarihi itibariyle tüm işlerinin bitirildiğini hizmete hazır hale getrildiğini anlatan Vali Barut, şöyle devam etti: "110 İtfaiye, 112 Sağlık, 122 AFAT, 156 Jandarma, 155 Emniyet, 177 Orman gibi kurum numaraları da 112 Çağrı Merkezine aktarılmış olup, bu hizmet numaraları tek merkezde toplanmıştır. Vatandaşlarımıza daha iyi hizmet sunabilmek adına Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tek numarayla vatandaşların yönlendirilmesi amaçlanmıştır. Çağrı Merkezimizde 27 personel bulunmaktadır. Bu personellerden 4 il sağlık personeli çağrı alıcı olarak görev yapmaktadır. 24 saat esasına göre 1 jandarma, 1 AFAD, 10 sağlık, 3 emniyet, 1 orman ve 1 itfaiye görevlisi çalışmaktadır. 112 Çağrı Merkezimiz yeni açılmasına rağmen eksiklikleri giderilmiş bahçe çevre düzenlemesi, havalandırma sistemi gibi aksayan yönleri de ilerleyen günlerde giderilecektir."

112 Acil Çağrı hizmetleriyle ilgili 3 projenin görev yaptığı illerde başladığını ve hizmete girdiğini anlatan Vali Barut, ayrıca şunları söyledi: "Benim 112 ile meslek hayatımda şöyle bir birlikteliğim var. Antalya'daki pilot proje uygulanırken, İller İdaresi Genel Müdürüydüm. Bazı "Twinning Projesi'nde müsteşar yardımcısı olarak zaman zaman proje lideri konumunda bulundum. Niğde Valiliğine atandım. 112 Çağrı Merkezi temelinin atılmasından işler hale getirilmesine kadar benim hizmet sürem de oldu. Aynı şekilde buraya geldiğimde bina tamamlanmış, ama iç donanımı, özellikle ASELSAN'ın yaptığı elektronik aksam yapılmamıştı. O da benim hizmet dönemime rastgeldi. İhtiyaç olduğunda, acil müdahalelerde de ona göre tedbir alınması gerekiyor. İşte o tedbirlerden biri budur."

Toplantıya Belediye Başkanı Sami Aydın, Emniyet Müdürü Turgay Çalışkan, Jandarma Komutanı Bektaş Aslan, Sağlık Müdürü Dr. Adil Kaya ile ilgili birimlerin yetkilileri katıldı.Cihan

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Acil numaralar, Sivas'ta tek çatı altında toplandı

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim