• BIST 102.091
  • Altın 146,953
  • Dolar 3,5323
  • Euro 4,1978
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 25 °C
  • İzmir 26 °C

A400M ilk "transatlantik" görevini tamamladı

A400M ilk "transatlantik" görevini tamamladı
"Geleceğin nakliye uçağı" olarak nitelendirilen A400M, İstanbul'dan Amerika kıtasına malzeme taşıyarak 12 saatlik uçuşla ilk transatlantik görevini tamamladı.

Türkiye'nin de üretim ortağı olduğu "geleceğin nakliye uçağı" olarak nitelendirilen ilk A400M, İstanbul'dan Amerika kıtasına malzeme taşıyarak 12 saatlik uçuşla transatlantik görevini tamamladı.

Türkiye, İngiltere, Fransa, Belçika ve Lüksemburg'un uluslararası konsorsiyumuyla üretilen ve Türk mühendislerinin tasarım ve imalatına katıldığı A400M, mevcut kargo uçaklarından 3 kat daha fazla yükü daha hızlı taşıyabilmesiyle dikkat çekiyor. Bu özelliğiyle 3 kargo uçağının taşıdığı yükü tek başına daha çabuk ve daha uzak mesafelere götürebilen A400M, zaman ve personel tasarrufuna da imkan tanıyor.

Türk Hava Kuvvetleri bünyesinde ilki Kayseri'deki 12. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı'nda konuşlandırılan A400M uçağı, 221. Filo Komutanlığı'nda görev yapıyor.

Filo Komutanı Hava Pilot Kurmay Binbaşı Engin Yetgin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, A400M'in şu anda dünyanın en büyük nakliye uçağı olma özelliğine sahip olduğunu söyledi.

Uçağın dünyada sadece belli ülkelerde olmasının Türk Hava Kuvvetleri'ni birçok ülkeye göre daha avantajlı konuma getirdiğini belirten Yetgin, şunları kaydetti:

"12 Mayıs 2014'te Türk Hava Kuvvetleri envanterine giren ilk A400M uçağı, yurt dışı görevleri kapsamında İngiltere, İtalya, İspanya, Afganistan ve Ekvator Ginesi ile ABD görevini icra etmiştir. Bu görevler kapsamında yaklaşık 300 saatlik uçuş gerçekleştirdik. Özellikle ABD görevi sırasında İstanbul'dan kalkarak 12 saatlik uçuş yaptık. Gidiş ve geliş toplam 45 tonluk malzemeyle Atlantik üzerinden uçarak bir ilke imza attık. Modern uçuş sistemleriyle donatılmış A400M uçağı, mevcut nakliye uçaklarından 3 kat daha fazla yükü, yaklaşık 800 kilometre hızla çok daha uzak mesafeye taşıyabiliyor. Bu da görevlerin çok daha hızlı, daha az personelle, daha kısa sürede tamamlanmasını sağlıyor.  A400M ile taşıdığımız yükü normalde 3 orta sınıfnakliye uçağıyla taşıyabiliyoruz."

Normal nakliye uçaklarının en fazla 550 kilometre hıza ulaşabildiğine dikkati çeken Yetgin, "Bu görevleri A400M ile yapmamış olsaydık ya peş peşe 3 uçak gönderecektik ya da bir uçağımız sürekli gidip gelecekti ki bu da çok fazla zaman alacaktı. Bu da A400M'nin ne kadar isabetli bir yatırım olduğunu gösteriyor" dedi.

Yetgin, 45 metre uzunluğundaki nakliye uçağının, 43 metre kanat açıklığına ve 15 metre yüksekliğe sahip olduğunu belirterek, uçağın 50 ton yakıt alabildiğini, havada yakıt ikmali yapılmasıyla sınırsız menzile uçabildiğini, taşıma kapasitesiyle bu özelliğin çok büyük avantaj sağladığını vurguladı.

Filoda görev yapacak A400M sayısının 2018'e kadar 10'a çıkması planlanıyor.

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Ulaşımda 'havalı' büyüme19 Ağustos 2017 Cumartesi 13:00
  • Ilgar Dağı, Ilgar Tüneli ile aşılacak12 Ağustos 2017 Cumartesi 16:41
  • Bursa-Sabiha Gökçen Havalimanı seferleri başladı10 Ağustos 2017 Perşembe 11:42
  • THY'den Kudüs için indirimli bilet açıklaması10 Ağustos 2017 Perşembe 10:36
  • Otoparklara yeni düzenleme görüşe açıldı02 Ağustos 2017 Çarşamba 11:49
  • THY'den bir ilk! Uygulanmaya başlandı28 Temmuz 2017 Cuma 11:40
  • Hurda araç sahiplerinin borç ve cezaları silinecek27 Temmuz 2017 Perşembe 11:14
  • Sürücüler dikkat! Zeka seviyesini düşürüyor25 Temmuz 2017 Salı 11:19
  • Volkswagen'e bir darbe daha!22 Temmuz 2017 Cumartesi 13:11
  • 'Türkiye Güvenli Trafik Denetimi-3' uygulaması22 Temmuz 2017 Cumartesi 09:03
  • ÇOK OKUNANLAR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim