• BIST 9716.77
  • Altın 2427.694
  • Dolar 32.5699
  • Euro 35.0032
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 26 °C
  • İzmir 22 °C

3. havalimanından uçak kalkamaz

3. havalimanından uçak kalkamaz
TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu'nun rapora göre, havaalanı kotu 105'ten 70 metreye düşürüldüğü takdirde uçakların iniş ve çıkışı mümkün değil.

TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu'nun bir basın toplantısıyla tanıttığı rapora göre, doğal yaşam alanlarını ve önemli su havzalarını yok edecek proje, ekolojik, jeolojik kriterler, zemin özellikleri, kazı ve dolgu alanları, kent bilimi ve uçuş güvenliği açısından kabul edilebilir değil.

Bianet haber portalından Nilay Vardar’ın haberine göre, 3. havalimanın pist kodunun ÇED raporunda deniz seviyesinden 105 metre olması planlanıyordu. Ancak resmi olarak açıklanmasa da bu kotun 70 metreye düşürüldüğü iddia ediliyor.

GÜNEYDE OTOYOL VE ORMANLAR VAR

Kotun düşürülmesi şu anlama geliyor. 105 kotta uçaklar yerden daha yüksek bir yerden havalanacakken, 70 metrelik kotta daha alçak bir yerden havalanacaklar. Bu durumda uçuş sırasında etraflarında herhangi bir engel olmaması gerekiyor. Oysa 3. havaalanının yapılmak istendiği yerin güneyinde Kuzey Marmara Otoyolu projesi var.

Harita Mühendisleri Odası'ndan Selin Bostan, uçakların 70 metrelik bir kottan uçuşu ve inişi sırasında Kuzey Marmara Otoyolu'na çakılacağını söylüyor. Bu durumda otoyolun projesinin değiştirilmesi gerekiyor. Üstelik buradaki tepelerde yer alan orman alanının da tıraşlanması gerekiyor.

KUZEYDE DE RÜZGAR VAR

Peki uçağın bu otoyola çarpmaması için uçuş eğimini yükselterek hızla yükselmesi mümkün değil mi? Bostan, Atatürk Havaalanında uçuş eğiminin 2, Sabiha Gökçen'de 8 olduğunu hatırlatarak bunun daha yükseğe çıkarılmasının uçuş kuralları çerçevesinde sağlıklı olmadığını söylüyor.

Uçağın güney yerine kuzeyden uçması mümkün değil mi? Bostan, bölgenin aşırı rüzgarlı olması nedeniyle buradan çok az sayıda uçağın kalkabileceğini söylüyor.


MALİYET NEDENİYLE DÜŞÜRÜLDÜ

Başa dönersek neden kot seviyesi 105'ten 70'e düşürüldü?

Çünkü çukurlardan oluşan 3. havaalanı arazisinde 105 kot düzeyinin yakalanması için 2.5 milyar metreküp dolgu malzemesi gerekiyor. Bunun da Kanal İstanbul projesinden çıkacak hafriyattan karşılanması planlanıyordu. Ancak Kanal İstanbul gecikince kotu düşürerek dolgu malzemesinin miktarı azaltılmış oldu.

Yani 70 kot için ilk baştaki miktarın altıda biri kadar (420 milyon metreküp) dolgu malzemesi yetiyor. Bu da ihaleyi alan firmaların maliyetinin azalması anlamına geliyor.

hava_son.jpg

Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim