Toplam 10 milyar 247 milyon Euro olarak belirlenen maliyet hesabında, Kanal İstanbul'un hafriyatı da dikkate alındı. Kanal gecikince buradan hafriyat taşınmasından vazgeçildi. Havalimanının denizden yüksekliğini 105 metre kotuna kadar çıkarması öngörülen hafriyattan vazgeçilmesiyle maliyette yaşanacak düşüşün devletin havalimanından 25 yılda elde edeceği 22 milyar 152 milyon Euro tutarındaki kira gelirini artıracağı belirtildi.
İhale aşamasında İstanbul'a inşa edilecek üçüncü havalimanında 2.5 milyar metreküp dolgu yapılması planlandı. Türkiye'nin en
Havalimanında hafriyat işleri 20 ton yerine 75 tonluk kamyonlarla gerçekleştirilecek. Bu nedenle bir metreküp hafriyat bedelinin 3 lira olduğu varsayımına göre maliyet 4.5 milyar lira azalacak. Euro bazında maliyette 1.5 milyarlık düşüşün, devletin alacağı kira gelirine etkisinin en az 3 milyar Euro düzeyinde olması bekleniyor.
KESİN HESAP İŞ BİTİMİNDE
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, hafriyattaki azalmanın maliyetlere etkisinin ne olacağını şimdiden kestirmenin çok zor olduğunu, havaalanının kot farkı düşeceği için daha önce
560 KAMYON ALINDI
Üçüncü Havalimanı'nı yapacak konsorsiyumda yer alan Cengiz İnşaat'ın sahibi Mehmet Cengiz, 560 kamyon aldıklarını, 600 kamyon da kiralayacaklarını söyledi. Cengiz, hedeflerinin günde 1 milyon metreküp hafriyatı sıkıştırmak olduğunu ifade etti. Havalimanının inşaat