• BIST 106.843
  • Altın 142,669
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 19 °C
  • İzmir 29 °C

112’de Bıktıran İhbarlar

112’de Bıktıran İhbarlar
Gaziantep'te zamanla yarışan 112 Kontrol ve Komuta Merkezindeki çağrı hattına asılsız ve güldüren ihbarlar yapıyor.

Gaziantep'te zamanla yarışan 112 Kontrol ve Komuta Merkezindeki çağrı hattına asılsız ve güldüren ihbarlar yapıyor. Gelen telefon aramalarında "yetişin balcan kebabı fırından çıktı yetişin. Sizde ambulans var mı, bende de var, gelin kapıştıralım" gibi ihbarlar, hem kızdırıyor hem de güldürüyor.

2015 yılı içerisinde 3 milyon kişinin ihbarda bulunduğu Gaziantep 112 Kontrol Komuta Merkezi'ne yapılan 7 bin 657 günlük ortalama çağrının 6 binin ise asılsız olduğu bildirildi. Asılsız ihbarların arasında "Yetişin balcan kebabı fırından çıktı yetişin. Otogardaki yolculara seslenir gibi "Adana Adana Adana merkezden kalkıyor" diye gülerek naralar atan, "Sevgilimle ayrıldım yardım edin', "Pin kodunu açtırmak istiyorum', "Sizde ambulans var mı, bende de var gelin kapıştıralım" gibi ilginç ve güldüren ihbarlarında olduğu bildirildi. Gelen gereksiz çağrılardan sitem eden Gaziantep 112'den sorumlu İl Sağlık Müdür Yardımcısı, Selim Taşdemir, Günlük alınan ortalama 7 bin 657 çağrıdan 340'nın gerçek vaka olduğunu ifade etti. Çağrıların yüzde 80-90 oranın gereksiz olduğunu belirten Taşdemir, "2015 yılında toplam 3 milyon çağrı aldık. 2015 yılında toplam vak'a sayımız 121 bin, günlük ortalama vaka sayımız 340 bin. Gereksiz çağrılar ortalama 6 bin 7 bin civarında gereksiz çağrı alıyoruz. 340 tane vaka yaptığımızı düşünürsek, aşağı yukarı yüzde 80 yada yüzde 90 oranında gereksiz çağrı geliyor. Buda operatörlerimize ve bizim iş akışımızı olumsuz etkiliyor. Operatörlerimiz konsantrasyonu dağılıyor" dedi.

"İLGİNÇ DİYALOGLAR YAŞIYORUZ"

Taşdemir, 41 istasyonda 78 ambulansla 700 personelin görev yaptığını hatırlatarak, yaşanan asılsız ihbarların da güldüren ve ilginç diyalogların personeli gereksiz yere uğraştırdığını vurguladı. İnsanlardan daha duyarlı olmasını isteyen Taşdemir, "Çocuklar da 112'yi çevirip Kapatıyor, Telefon hatlarımızın 112'nin gereksiz meşgul edilmemesi ve ambulanslarımızın yanlış adrese yönlendirilmesi nedeniyle sıkıntılar yaşanıyor. Bu tür konularda gereksiz yere hatlarımızı meşgul etmeyelim. Bu hatları boş yere meşgul edenlerin yakınlarının da rahatsız olabileceğini unutmayalım" dedi.

"AMBULANSLARA GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ"

Taşdemir, 112 ambulanslara yolda geçiş üstünlüğü olmasına rağmen trafikteki diğer araç sürücülerinin yol vermediğini ifade ederek, sürücülere de çağrıda bulundu. Taşdemir, "Özellikle trafik akışı sırasında, geçiş önceliği tanınması yaşamsal öneme sahip vatandaşlarımızdan bu konuda duyarlılık bekliyoruz. Yolda seyir halde olan ambulansın içerisinde ki kişi, vatandaşlarımızın yakını da olabilir. Yani bu konuda duyarlı olmaya çağırıyorum. Yaşama yol vermesini istiyoruz. Normal hastalar, acil olmayanların hastaların nakledilmesi, diğer acil hastaların zor durumda kalmasına, gerçek manada acil olanların hizmet görememesine sebep olacak" diye konuştu.

Personel de, bazı gereksiz ihbarlar karşısında zaman zaman zorlandıklarını belirtirken, bazılarına ise güldüklerini ifade etti.

112’de Bıktıran İhbarlar

112’de Bıktıran İhbarlar

112’de Bıktıran İhbarlar

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 293 75 48 | Faks : 0212 293 75 49 | Haber Scripti: CM Bilişim