• BIST 8718.11
  • Altın 2246.872
  • Dolar 32.3324
  • Euro 35.1918
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 3 °C
  • İzmir 8 °C

112 Acil Çağrı Hattına yapılan aramaların yüzde 93’ü asılsız

112 Acil Çağrı Hattına yapılan aramaların yüzde 93’ü asılsız
Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Mustafa Dönmez, 112 Acil Çağrı Hattına 2017 yılı Ocak ayında düşen 86 bin 925 çağrının yüzde 93'ünün asılsız...

Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Mustafa Dönmez, 112 Acil Çağrı Hattına 2017 yılı Ocak ayında düşen 86 bin 925 çağrının yüzde 93'ünün asılsız olduğunu söyledi.

Tekirdağ İl Sağlık Müdürlüğü yönetimi, Acil Tıp Teknisyenleri/Teknikerleri Günü kapsamında 112 çalışanlarını ziyaret etti. Acil Sağlık Hizmetleri bünyesinde hayat kurtarmak için fedakarca çalışan Acil Tıp Teknisyenleri ve Teknikerlerin gününü kutlamak amacıyla Süleymanpaşa ilçesi bünyesinde bulunan Komuta Kontrol Merkezi ve 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonuna gelen Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Dönmez, İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. Serhat Özkaya ve Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Zafer Soykırlı personellere günün anlam ve önemine istinaden çiçek takdim edildi.

"86 bin 925 çağrıya karşılık 6 bin 551 vakıa"

İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Dönmez, yaptığı açıklamada, "Acil Tıp Teknisyenlerimiz/Teknikerimizin gününü en içten dileklerimle kutluyorum. Kendileri 7 gün 24 saat, hayat kurtarma gayesiyle fedakarca çalışmaktadır. Bu vesileyle iki önemli konunun altını çizmek istiyorum. 112 Acil Çağrı Hattına 2017 yılı Ocak ayında düşen 86 bin 925 çağrıya karşılık 6 bin 551 vaka, Şubat ayında düşen 71 bin 300 çağrıya karşılık 4 bin 989 vaka yapılmıştır. Rakamlarda da görüldüğü üzere ocak ve şubat aylarında 112 Acil Çağrı Hattına yapılan aramaların yüzde 93'ü asılsızdır. Yani 112 numarasına yapılan her 100 çağrıdan 93'ü asılsız aramadır. 112 Acil Çağrı Hattımızda görevli olan çağrı karşılayıcı personellerimiz bu çağrılar arasında, acil sağlık hizmetine ihtiyacı olan vatandaşlarımızı tespit amacıyla itinayla çalışmaktadırlar. Bunun yanı sıra asılsız yapılan aramalar yüzünden, acil sağlık hizmetine ihtiyacı olan vatandaşlarımız 112'ye ulaşamamakta ve mağduriyet yaşayabilmektedirler" dedi.

"vatandaşlarımızın daha duyarlı olmalarını ve desteklerini bizlerden esirgememelerini talep ediyoruz"

Kritik dakikalar ve saniyeler içerisinde hayat kurtarma amacıyla hizmet veren 112 personellerinin vatandaşlara verimli ve etkin acil sağlık hizmeti verebilmesinin, olay yerine ulaşım ve olay yerinden de hastaneye ulaşım süreleri ile doğru orantılı olduğunu dile getiren Dönmez, "Bu nedenle 112 Acil Çağrı Hattının gereksiz yere aranmaması ve ambulansa trafikte yol verilmesi konularında vatandaşlarımızın daha duyarlı olmaları ve desteklerini bizlerden esirgememelerini talep ediyor, tüm Acil Sağlık Hizmetleri ailemize de vermiş oldukları değerli hizmetleri dolayısıyla teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.

Kaynak: Haber Kaynağı
Diğer Haberler
ÇOK OKUNANLAR
Tüm Hakları Saklıdır © 2009 İstanbul Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0212 970 87 88 | Haber Scripti: CM Bilişim